Monday, September 27, 2010

Kokkuvõte Hispaania projektikohtumisest

PROJEKTIKOHTUMINE HISPAANIAS 03.03.2010- 07.03.2010.

3. märtsil 2010. a. kell 23.50 saabus peale kaheksateisttunnilist reisipaeva meie grupp koosseisus : Kaja Tammetalu, Sirje Trisna, Gerli Luks, Sirje Miglai (õpetajad) ja Carmen Kaljula, Hanna Kriiska, Tormi Vaher (õpilased) Ferroli. Õpetajad majutati Suizo hotelli ning õpilased hispaania kodudesse. Järgmisel päeval algas meie tööpäev kell 8.30 koolitutvustusega. Kõikidel osalejatel oli võimalus tutvuda olulisemate klassiruumidega.
Tänu õpilastest ja õpetajatest giididele saime väga põhjaliku ülevaate hispaania koolisüsteemist ja töökorraldusest antud koolis. Oli võimalik esitada kõikvõimalikke küsimusi hariduselu kohta Hispaanias. Ringkäigule järgnes sisukas esinemisprogramm, mille valmistasid ette õpilased , kes aastaringselt õpivad draamatundides. Kuna Eesti koolides puuduvad draamatunnid, siis oli see omanäoline kogemus nii õpetajatele kui ka õpilastele. Tervitusega esines koolidirektor. Järgnes õpilaste esimeste tundide külastamine-osalemine oma võõrustajatega. Õpetajatel algas esimene projektikoosolek, kus arutati tagasisidet SWITCH OFF kampaaniatele koolides ja kodudes.Ana1üüsiti tulemusi põhjalikumalt, avaldati arvamust. Ühiselt jõuti järeldusele, et kampaania oli olnud edukas ja õpetlik kõikides koolides ning kokkuhoid lausa uskumatu. Oma tulemusi koos graafikutega esitles ka Saksamaa grupp, kes seoses eksamitega ei saanud oma esitlust Iirimaal teha. Ühiselt jõuti järeldusele, et antud kampaania peaks koolides kujunema reegliks, mitte erandiks.
Tööpäevale järgnes jalutuskaik Ferrolis, tutvusime linna ajalooga, kultuuriga ja inimestega. Muljetavaldavamaks kujunes Ferroli sadama külastamine, sest uksed avas meile NATO sõjaväebaas. Meile tutvustati mitmeid ajaloolisi ehitisi, mis on tunnistajad Hispaania laevastiku ajaloolisele voimsusele. Külastasime ka Spanish Armada aegseid kaitseehitisi ja tänu giidile õppisime tundma, kuidas piiramisrõngas oli vanasti võimalik ellu jääda ja kuidas oli organiseeritud kindluste varustamine veega. Õhtu kulmineerus meile tundmatute mereandide tutvustamise ja maitsmisega.
5. märtsi hommik algas keIl 8.30. Toimus mitmetunnine tervislike toiduretseptide tutvustus ja hispaania kolleegid serveerisid oma retseptide põhjal valmistatud toite. Õpilaste esinemine oli sisutihe ning huvitav. Pärast väikest vaheaega meie hispaania kolleegid esitlesid kokkuvõtte kõikide riikide õpilaste toitumusharjumustest. Eesti õpilastest osales ülesandes üle 200 õpilase. Ülesannete tulemusel leidsime üles iga riigi positiivsemad ja negatiivsemad küljed. Kõige paremate toitumisharjumustega on tütarlapsed Türgis. Eesti koolid torkavad silma oma sooja lõunaga koolides, mis Euroopas on asendunud kuiva toiduga ja sooja toitu saavad lapsed alles õhtul, kui vanemad tulevad koju. Kõikide riikide õpilased valmistasid postreid , mis kutsusid toituma tervislikult. Koosoleku lõpuosas arutati ja valmistati ette kohtumist Saksamaal. Jagati ülesandeid ning lepiti kokku, mis peab selleks ajaks olema lõpetatud ja missugused tööd tulevad esitlemisele.
Päeva teisel poolel külastasime La Magdalenat ning peale einet suundusime rahvusparki Fragas do Eume ning läbisime 5 km raskustega loodusraja, kus bioloogiaõpetaja tutvustas meile puuliike ja taimeliike, mis kasvavad antud piirkonnas. Otsisime erinevusi ja sarnasusi. Õhtu lõpetasime ühise õhtusöögiga, kus avaldasime oma muljeid ning motteid.
6. märtsi hommik algas Santiago külastamisega, kus tippsündmuseks kujunes Santiago de Compostela katedraali külastamine. Giid tutvustas meile selle palverändurite püha paiga igat nurka ning saime hea ülevaate Hispaania ajaloost ning kiriku ajaloost. Ka linn pakkus hulgaliselt huvitavaid vaatamisväärsusi. Õhtul toimus lahkumisõhtu õpetajate ning õpilastega koos.
7. märtsi veetsid meie õpilased koos oma võõrustajatega ning tutvusid nende perede traditsioonidega. Õpetajad tutvusid Ferroliga ja kohtusid projetijuhiga, kellega vestlesid koolielust ja eksamikorraldustest Eestis ja Hispaanias. Hommikul kell 4 alustasime teekonda koju.