Sunday, April 5, 2009

Comeniuse projekti „Life in the Harmony with Nature” partnerkoolide II kohtumine Inglismaal Halifax`is 19.-22. märtsini 2009

Meie Eesti grupp (2 õpetajat Pärnu Koidula Gümnaasiumist ja 3 õpetajat Kehtna Põhikoolist koos 4 õpilasega), jõudis kohale 18. märtsi pärastlõunal, kui North Halifax Grammar School`is tunnid lõppesid.
Peale esimesi tervitussõnu juhatati meid kohvilauda, kus uuendasime vanu ja sõlmisime uusi tutvusi, vahetasime reisimuljeid Türgi ja Hispaania õpetajatega. Lapsed sobitasid omavahel tutvust ja kohtusid oma võõrustajatega. Seejärel suundusime kodudesse reisiväsimust välja puhkama.
19. märts algas North Halifax Grammar School direktori tervitussõnadega ja jätkus lühikese koolisüsteemi ja oma kooli tutvustusega, mille viisid edukalt lõpule õplased, kes tutvustasid meile kooli. Kõikjalt võis leida killukesi/fakte projektipartnerite kohta. Hommik jätkus rahvusliku hommikusöögi pakkumisega. Eesti laual olid kiluleivad ja sprotisaiad, kohukesed, Dr Helluse keefir ja erinevad kaljasordid. Türgi laual ootasid maitsmist maiustused, kuivatatud puuviljad, oliivid. Hispaania lauda ehtisid kaks kooki, soolane ja magus. Igaüks leidis midagi põnevat. Kuna iirlased ja sakslased polnud veel saabunud jäi nende lauanurk tühjaks.
Jätkus töö sektsioonies, külastasime tunde. Meie lapsed osalesid nn geogaafiatunnis, kus nad tutvustasid meie kooli ja kodukohta. Õpetajatena oli meil võimalik osaleda Science`i tunnis. Kuna aega projektikohtumiseni oli, saime võimaluse külastada comeniusprojekti kodulehte ja lisada oma materjale, mida soovisime kohtumisel kasutada.
Järgnes projektikohtumise aruanne ja edasise töö planeerimine. Kõik partnerid andsid aru tehtud tööst, probleemidest, mis tekkisid (sammulugeja kasutamine trenni ajal, või siiski mitte, kuidas ühtlustada toidupäevikute analüüsi). Hispaanlased pakkusid välja võimaluse, et loovad netis lehekülje, mida kõik saavad kasutada (meie Ampseri probleem- see on eesti keelne). Sakslastel olid kaasas kalendrid tervisliku toidu retseptidega 2009. aastaks. Lepiti kokku, et projekti veel üheks tulemiks saab kalender 2010 tervisliku toidu retseptidega ning projektipartnereid tutvustav film. Et tihendada osalejate vahelist suhtlemist projektikohtumiste vaheajal, lepiti kokku iganädalases jututoa kasutamises projekti kodulehel.
Pärastlõuna möödus bowlingus, kerges sportlikus vaimus. Õpetajad jätkasid mõttevahetust Wool Merchanti hotellis inglastele omase fish and chips eine juures, mida kohalikud heal meelel ka kaasasvõtmiseks ostavad, kui einetamisaega napib.
20. märts leidis meid Halifaxi tänavatelt, kus tutvusime linna vaatamisväärsustega ja kohtusime Town Halli`s Halifaxi hr ja pr linnapeaga, kes olid lahkelt nõus meile Linnahalli tutvustama. Hr linnapea oli väga huvitatud meie tööst ja leidis, et see on väga vajalik. Pealelõunal külastasime Haworth`is Brontöde muuseumi (Bronte Parsonage Museum). Kõik olid kuulnud õdedest Brontödest, vähem kuulus oli nende vend. Muuseumikülastus tegi paremini mõistetavaks õdede Brontöde loomingu ja nende elu, mis jäi kaunis lühikeseks. Tuur ümbruskonnas elustas romaanidest tuntud maastikud.
21. märts viis meid Halifax`i lähedal asuvasse Yorki linna. Kes veel polnud saanud kätte tunnet keskaegsest Inglismaast, võis seda nüüd igal sammul lausa käega katsuda. Eriliselt vahva oli viikingite muuseumi külastus, kus oli mõeldud kõigile võimalikele viisidele, kuidas külastajatele paremini aimu anda, mida kujutas endast viikingite aeg. Haaratud olid kõik meeled: nägemis-, kuulmis-, haistmis- ja kompimismeeled. Vapustav ajalooõppetund kaasaegse tehnika (arvuti, hologrammid) ja arheoloogiliste väljaklaevamiste käigus leitud eksponaatide ja iseseisva uurimistöö sümbioosina.
Õhtu leidis meid taas Halifaxist. Pikk hüvastijätt ja lubadused kohtuda Türgis. 22. märts tagasi koju.