Monday, October 13, 2008

Tööleht õpilasele

ÕPILASE TÖÖLEHT


Ees- ja perekonnanimi:
Vanus:
Sugu:
Kool:
Klass:
Linn:
Riik:

TÖÖ EESMÄRK:
Välja selgitada aeroobse liikumise osakaal 1 nädala jooksul
Iga õpilane kasutab sammumõõtjat 12 h päevas (8.00-20.00-ni) 7 päeva nädalas


TÖÖ VAHENDID:
Sammumõõtja Omron HJ-109-E


TÖÖ KÄIK:
1. Sammumõõtja ettevalmistamine kasutamiseks
1.1. Oma sammu pikkuse kindlakstegemine: arvuta keskmine sammu pikkus (vahemaa ühest jalast teiseni, kui jalg on sammuks ette sirutatud). Jaga 10 sammuga läbitud vahemaa sammude arvuga: nt. 5,5m : 10=0,55m=55 cm

1.2. Sisestage sammulugejasse kellaeg, kehakaal ja sammu pikkus kasutades sammulugeja kasutusjuhendit

1.3. Tundlikkuse seadistamiseks kinnitage sammumõõtja vööle otse, sulgege sammumõõtja kaas, kasutage tugeva tallaga jalatseid, säilitage liikumisel tempot. Tehke 100 sammu ja kontrollige sammumõõtja poolt registreeritud sammude arv. Kui viga on suurem kui +5 või -5 (<95> 105), siis reguleerige tundlikkust „+” või „-”ja sooritage uuesti 100 sammu.


2. Sammumõõtja kasutamine
2.1. Sama päeva näitude nullimiseks vajuta RESET
2.2. Sulge sammumõõtja ja alusta käimist.
Märkus: reguleerige tundlikkust, kui tempo muutub


3. Mõisted tabelis
3.1. aerobic (aeroobsed sammud)- järjestikku astutud sammude näit
3.2. kcal- kulutud kalorite näit
3.3. km- läbitud vahemaa
3.4. steps Sammud)- astutud sammude arv
3.5. aeroobste sammude osakaal %-des
Aeroobsete sammude osakaalu arvutamine (lahter 5)
Sammud (lahter 4)- 100%
Aeroobsed sammud (lahter 1)-x%

X%= Aeroobsete sammude arv x 100%
Sammude arv
3.6. osalemine huviringides päevade kaupa
(n. 1.päeval kunstikool, 3. päeval kergejõustikutreening)


4. Tulemuste esitamine
4.1. Iga päeva lõpus (7 korda) tuleb andmed kanda tabelisse. Sammumõõtjal kasuta funktsioone SET ja MEMORY


Päevad
Aeroobsed sammud


1
Kcal



2
Km



3
Sammud



4
Aeroobsete sammude osakaal %-des
5
Osalemine erineva huviringides

6
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.

Kokku



5. Tulemuste kustutamine
Eemalda patarei ja aseta tagasi, siis on Sinu andmed nullitud


WORK SHEET

First name/ second name:
Age:
Sex:
School:
Class/Form:
Town:
Country:


AIM:
Find out the percentage of the aerobic steps during the week. All students use a step counter for 12 hours (from 8am-8pm) during the 7 days.


TOOLS:
Step counter: Omron HJ-109-E


WORKING ROUTINE:
1. PREPARATIONS FOR USING STEP COUNTERS
1.1 Ascentainment of the length of steps: work out the average length of steps (the distance from one foot to another foot, when it is stretched out). Divide the distance of the 10 steps by the number of steps. For example 5,5 m: 10= 0,55 m= 55 cm.
1.2 Input the time, weight, the lenght of steps into the step counter. Use the instruction.
1.3 To fit the sensitivity fasten the step counter straight on your belt. Close the top of the step counter, use the shoes with strong soles, keep the tempo. Make 100 steps and check the number of recorded steps by the step counter. When the mistake is more than +5 or -5 (<95>105) then regulate the sensetivity + or - . Make again 100 steps.


2. USING STEP COUNTERS
2.1 To cancel the indices of the day press RESET
2.2 Close the step counter and start moving.

NB! Regulate the sensetivity, when the tempo changes.

3. THE CONCEPTS OF THE TABLE
3.1 aerobic steps- the index of consecutive steps
3.2 kcal- the index of expended calories
3.3 km- the passed distance
3.4 steps- the number of steps
3.5 the % of aerobic steps
3.6 participating in different hobby clubs day after day
(for example 1 day-art school, 3. day track and field trainings)

The calculating of the percentage aerobic steps (rubic 5)
Steps- 100% (rubic 4)
Aerobic steps-x% (rubic 1)

The number of the aerobic steps x 100%
X%=----------------------------------------------------
The number of steps


4. THE REPORTING OF THE RESULTS.
4.1 At the end of the day (7 times) the results should be entered. Use the function of the step counter SET and MEMORY

Days

Aerobic steps

1
Kcal

2
Km

3
Steps

4
The percentage of the aerobic steps
5
Participating
in different hobby clubs

6
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.

Total

5. THE DELETION OF THE RESULTS.
Remove the battery and place it back, now your data set has been zeroed.